Thursday, 10 April 2014

Kelas Perniagaan di Malaysia Airlines

Pada bulan Disember, tahun 2013, ibubapa membawa saya untuk melawat New Zealand, untuk meraikan siapkan sekolah menengah dan iGCSE. Untuk menaik ke sana, kita terbang dengan Malaysia Airlines.
Hospitaliti di MAS ialah amat bagus. Saya menikmati bual dengan pramugari-pramugari kerana perkhidmatan mereka ialah amat telun dan dari hati mereka (seperti kampung; mereka tidak perlu terlatih untuk melayan penumpang. Hospitaliti dan perkhidmatan yang profesional sudah di darah mereka). Mereka dapat menyambung dengan penumpang dengan senyum mereka, dengan komen-komen mereka, dan banyak lagi.

Makanan di MAS juga amat lazat. Untuk mula semua makanan di kelas perniagaan dan kelas pertama, pramugari-pramugari an pramugara-pramugara menawarkan semua penumpang dengan satay yang tidak terhad! Tidak seperti SQ, yang menawarkan satay yang kurus dan kecil sekali, MAS menawarkan satay yang berair yang tebal, seperti satay di East Coast Hawker Center.
Tetapi... malangnya, produk kabin MAS gagal untuk dipandankan dengan standard perkhidmatan dan makanan MAS. Tempat duduk mereka amat keras dan sempit. Untuk tidur, tempat duduk boleh menukar untuk membuat katil, tetapi katil ini tidak selari dengan lantai, dan saya tidak dapat tidur dengan bagus di pesawat ini.


No comments:

Post a Comment